fislari.cz

Shimano Ultegra 5500 XSC - tunning navijáku

Co je potřeba:

křížový šroubovák
plochý šroubovák
kombinované kleště/stranový klíč
vazelínu (např.SKF LGLT2)
čistič (např.LOCTITE 6063)
3x ložisko EZO MR 63 ZZ S (3x6x2,5mm)
1x ložisko EZO MR 148 ZZ S (8x14x4mm)
počet ložisk je na jeden naviják!

POSTUP:

Nejprve sundáme cívku a demontujeme kličku. Z hřídele stáhneme ozubené silonové kolečko s podložkami a černou plastovou klíckou proti zapadávání vlasce pod cívku.


Pomocí plochého šroubováku sundáme segerovku a pak povolíme mosaznou matici. Pozor je zde levý závit! Pak stáhneme z hřídele celý rotor. Vyšroubujeme 4 stříbrné šroubky černo/šedou část (instant stop zpětného chodu) stáhneme z hřídele.


Pomocí tenkého šroubováku vyjmeme silonové pouzdro. Místo pouzdra vložíme namazané vazelínou 2ks ložiska EZO MR 63 ZZ S (3x6x2,5mm)


Instant stop zpětného chodu namontujeme zpátky. Ze spodu navijáku odšroubujeme šroubek a stáhneme stříbrný kryt.


Horní šroubek vyšroubujeme úplně a spodní stačí jen povolit. Krycí plíšek vychýlíme do boku a vyjmeme silonové pouzdro.


Pouzdro nahradíme vazelínou namazaným ložiskem EZO MR 63 ZZ S (3x6x2,5mm) a krycí plíšek zašroubujeme zpět. Z boku navijáku vyšroubujeme 4 šroubky, které drží boční kryt.


Vytáhneme hnací ozubené kolo. Přes otvor kličky vytlačíme modré plastové pouzdro směrem do těla navijáku.


Pouzdro nahradíme vazelínou namazaným ložiskem EZO MR 148 ZZ S (8x14x4mm). Pak smontujeme naviják v tomto pořadí:

nasadíme hnací ozubené kolo, našroubujeme boční kryt (4 šroubky), našroubujeme spodní stříbrný kryt (1 šroubek), nasadíme rotor na hřídel, pojistíme jej mosaznou maticí (nezapomenout, že je zde obrácený závit!), nasadíme segerovku, nasadíme černou plastovou klícku, nasadíme ozubené silonové kolečko s podložkami, nasadíme cívku a kličku.

napsal: Obrfišlař (16.08.2016)

přečteno: 702 x